fredag, oktober 29, 2010

Upphängd och nedsläppt

Just nu känner jag mig lite upphängd och nedsläppt. Det är mycket nu och jag är bara ledig 1 dag på 14 dagar. Jag känner mig seg och trött om mornarna och det är sååå skönt att snooza alarmet på mobilen.

Det beror väl på att man har dragit på sig lite för mycket som vanligt, men snart så är det slut på plugget och då ska jag bara jobba ett tag.

Jag har ju praktiken och har gjort 2 veckor på Skidan och det återstår 2 veckor till där, stortrivs. Den här veckan jobbade jag hela måndagen, kom till praktiken direkt efter jag klev av mitt skift och var där till kl 15. Hem för att äta och fixa läxorna med sonen och sedan åka iväg på aqua coor. Det är skönt att komma iväg och det är roligt.

Onsdagen var vi upp i ottan för att åka iväg till Säters psykiatriska klinik på ett studiebesök, vilket var mycket, mycket spännande och intressant. Kom hem sent på kvällen var tvungen iväg för att inhandla något till frukost. Jag och sonen lyxade till oss med att gå ut och äta också, då hungern rev i våra magar.
Torsdag praktik hela dagen, cirkelträning på gymet i Kilafors + att jag fick röja upp i kåken så att det ska se beboligt ut. Städade tills efter midnatt och somnade inte förrän vid två tiden. Idag fredag praktik så gott som hela dagen och sedan iväg till jobbet för att göra ett dygn. Men vi ska iväg till Edsbyn och bowla också som vi brukar göra varje fredag, så kvällarna går fort.

Jaha ja, där försvann den veckan. Inte undra på att man vill ligga kvar i sängen.

4 kommentarer:

krickelin sa...

Men sluta håll på så in i .... ! Sätt dä ner å köppla av människa! ;-)


Andas. Räkna till tio. Sitt ner.


Som du håller på skulle det gå några veckor innan man fick hjärtattack!

Team Åsbacka sa...

Men snälla du vad du sliter! Nä nu får du minsann lugna ned dig några hekto!

MammaKarin sa...

Tänk om man gick ned några hekto i stället. Även det verkar vara svårt nu för tiden. Det är inte många veckor kvar i plugget, sedan ska jag vila. Vi slutar någon dag före julafton, så vidare till julpynt hemma blir det inte i år. Men jul blir det ändå och det bästa av allt är ändå att få umgås och få ha ljusstakarna tända runt om i huset och se hur vackert det lyser upp.
Nästa år ska jag även ta me tusan rida igen, det längtar jag efter. Ska fråga grann tanterna om jag får rida. Längtar efter lukten av häst. Tyvärr blir det inte det samma när brukaren rider på ridhuset, man har så fullt upp med att lyfta på och av och räta upp dem som är krokiga och stela

Cathrine sa...

Vad roligt att du har hittat till mig :-)
Oj, vad du står i! En annan som inte gör så mycket utöver det vanliga tycker det är superskönt när lördagen kommer och man får ligga lite längre
Ha en fortsatt trevlig helg
//Cathrine