torsdag, oktober 21, 2010

Praktiken

I måndags packade jag min handväska full med mina mediciner, för nu har jag inte tid att vara sjuk längre. Jag har min APU förlagd på Dagligverksamhet Skidan här i Bollnäs. Jag är på hantverkssidan och stortrivs.

Jag får göra allt sådant som jag verkligen älskar att göra, måla, gjuta lerfigurer som vi åker iväg och bränner i en keramik ugn, för att sedan ska vi och kunderna (de som är och tillhör dagligverksamheten) måla dessa. Vi stickar mössor, handledsskydd, sockor. Vi gör fina väggprydnader med ljushållare som har vackra tänkvärda ord på sig. Vi gjuter även ljuslyktor som dekoreras. Allt material som vi och kunderna gör ska säljas på utställningar och även i butiken innanför dörren på skidan.

På tisdag ska jag tillbringa tid med gänger som repar i Karamellteatern inför sin stora premiär med "söker bonde fru?" Det ska bli jättespännande att få se och vara med om hur de jobbar med att få ihop en stor teater föreställning. Jag känner mig lyckligt lottad som vara med om detta och som sagt jag stortrivs med hela gänger där.

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Jag tycker det låter som du har hamnat helt rätt, det är roligt att höra!
Ha en trevlig helg
Kram Cathrine

L-8 sa...

Härligt, det är Du väl värd! kram