onsdag, oktober 26, 2011

More energy

Vet inte vart energin kommer ifrån, men det måste göras och det är lite bråttom innan kung bore kommer och knackar på. Då tar jag och lutar mig tillbaka med min stickning i soffan framför kakelugnen.

I måndags sålde vi spetsplogen som låg ute på blocket i ca 5 minuter så blev den såld. Den rosa/röda audin sålde vi som reservdelsbil och den blev såld på 3 dagar. Skönt !! Bort med skräpet....

Idag har vi varit två vändor till återvinningscentralen med junk. Skönt !! Var efter tippen hem till mormor och morfar för att hämta hem våran vedklyv som stått där hela sommaren. Vi har gjort dagens goda gärning hemma hos dem, burit in flera korgar med ved åt dem och gjort ren luftvärmepumpen som var full med damm i filtrerna.

Nu har vi lastat bilen med topp, tråg, och kolvar som ska iväg på rengöring. I morgon kommer nya traktordelarna som är beställda. Förhoppningsvis kan maken hålla på själv medan jag jobbar i helgen. Annars är det jag som bubbar och bär eftersom han måste vara rädd om stygnen i tån.

Inga kommentarer: