söndag, oktober 23, 2011

Stor städning av tomten.

Idag har jag städat upp i lekstugan, dvs jag stuvat om med möbler som tillhör lekstugan samt en del av studsmattan som ställts in.

Har även försökt att snickra en fogelholk. Det var inte så lätt och blev inte så snyggt om man så säger. Hann inte klart utan fortsätter i morgon med mitt projekt. Min första holk blev för en singel fågel typ kolibri, som dottern sa, ja det så såg rätt lustigt ut när jag tog mig en titt vad jag sågat ut för delar till holken. Sågade ut nya delar till en större holk. Att det blir lite drag och glipor i springorna får jag ta och foga igen med lite målarfog. Inte ska små kottarna (fågelungarna) behöva bo i drag inte....

Vi har även kört in traktorn på startmotorn i stora garaget och rivit toppen.  Kolvarna och vevstaken har vi plockat ur för att renovera och se om vi kan använda en del utav motorn som vi plockade av den gamla traktorn vi tog hem för ca1 år sedan. Resten dvs skrotet av den gamla traktorn körde iväg till Stena Metall och liter mer metallskrot av gården så blev det totalt ca 3000 kg som vi körde dit förra veckan. Spetsplogen har vi sålt och den blir hämtad på måndag.  Kännns skönt att rensa upp på tomten på stora grejor som ligger som vi inte har användning av längre. Tomt säger maken, skönt säger jag.



2 kommentarer:

krickelin sa...

Oj vilken energi du har! Du den där kolibri-holken - den kan få bo i stan den ;-)

Anonym sa...

Men vad du är aktiv!!!
Fick du all den där enerign efter resan??
Kram kram Skrållan