tisdag, november 22, 2011

Snart första advent

Oj vad månaderna går fort. Hösten har varit fin och bra och då menar jag att det har varit milt och det har inte varit regn och slask som det brukar. Helt OK med andra ord.

Jag gillar igentligen alla årstider, varje årstid har sin tjusning. Visst är man ibland trött på allt slask, all snö och kallt väder när det är, men man måste hitta det mysiga i det i allafall annars blir livet så tungt om man inte hittar det där lilla extra. Är det mörkt och tråkigt ute, så eldar jag massor med ljus och i kakelugnarna, koka en stor kopp te av något gott lös te. Vintertid kan jag gå ut sent om kvällen mot natten och skotta när maken är på hemgång, bara jag, Sune och eventuellt månljus där ute och tystnaden är helt underbar. Ibland kan vi promenera ut till stora vägen mot natten och möta husse som är på ingång och åka med honom hem.

Idag har jag börjat byta till julgardiner uppe på övervåningen. Tog fram dem och funderade vart jag ska ha dem och hur, börjar bli lite less på dem men då får man tänka om och byta rum att sätta upp dem i så går det ändå.  Kanske maken och barnen sätter upp ljusstakarna i helgen när jag är bortrest, så att det lyser fint när jag kommer hem på måndag fm.

Klädde bocken med granris i söndags. Nu idag när jag tände på utelyset såg jag att maken har satt in skarvsladd och den blev tänd, lite tidigt men det får gå ändå.

Ska iväg fredagen den 2 december till Stenö Wärdshus för att äta julbord med hela familjen, ska bli gott! Ska även iväg nu på söndag till Kungsholmen och äta julbord. På lördag den 3 december ska jag iväg på julpyssel,  har inte någon aning om vad jag ska hitta på för något att pyssla med, men det löser sig nog tills dess.

Inga kommentarer: