onsdag, november 30, 2011

Utv samtal

Fick en lapp om att onsdagen den 30 november skulle det vara utvecklingssamtal för dottern med hennes mentor.

Tiden var mellan 12:30 till 14:00 och jag kom dels på det 30 minuter sent och sedan ringde jag som en tok, inget svar. Hm... konstigt. Hem fort från affären och satte mig igen för att ringa och då svarade en karl. Jag bad om ursäkt och slog om numret igen men samma sak igen. Det komiska i det var att han var på resa och befann sig i Schweiz och hade blivit uppringd av fler. Jag ursäktade mig och frågade honom skämtsamt om han inte vela ha något utvecklingssamtal för en massa ungdomar, då skrattade han.

Var ut på nätet och letade reda på anknytningsnummer till den här kvinnan, men inte heller det blev rätt för det var någon annan som jobbade i Ljusdalskommun. Grrrr!! Gosch vad irriterad jag var, för man vill göra rätt för sig.

Dottern ringde sedan och berättade en glad nyhet att hon blev godkänd att ta på sig ansvar för en blivande ledarhund. De betalar allt förutom maten, men den fick vi köpa billigt genom dem. Även utbildning 1 gång i månaden med andra blivande tjänstehundar ingår.  Vilket ansvar och vad härligt!
Ypsilon heter killen som är 7 månader som kommer. Bättre med en unghund än en valp. Ypsilon är nykastrerad och rumsren så det blir perfekt.

Ja nu tillbaka till ärendet med utvecklingssamtalet. När jag pratade med dottern så frågade hon några av sina kompisar om de hade rätt nummer och de hade de, så nu fick jag rätt nummer och kunde kontakta mentorn. Sedan vet jag inte om jag blev så mycket klokare, en mycket tråkigt ytlig kvinna som inte ser individen, hon hade någon ingen koll vem av eleverna som var vem om hon inte hade pappret framför sig.

När jag åkte hem ifrån Ljusdal igår så stannade jag på loppis i Vallsta och fyndade. Köpte pepparkaksformar till dottern som bakat pepparkakor med flaska som kavel och snidat ut varje kaka på frihand. Tjejerna hade även storstädat/julstädat i lägenheten och fyndat adventsstake på loppis. Jag kom upp med en rumsmatta, nya dukar, ny ljuslykta, nya gardiner till dotterns sovrum och adventsstake jag också. Det var så mysigt och hemtrevligt hos dem.
På loppiset fyndade jag ett vardagsrumsbord åt sonen att ha framför sin soffa. Köpte också en lampstomme som jag ska göra något med när vi har julpyssel på lördag.

Inga kommentarer: