måndag, februari 06, 2012

Är det något mer?

Som tänker gå sönder så vänta ett tag. Tack!!
I lördags när jag åkte och jobbade ringde maken och det var strömavbrott hemma och det var över -26 grader kallt ute. Och alla tre viasat mottagare startade inget mer efter strömavbrottet.

Hit idag med en Tv och radio firma som klättrade upp och kikade på själva parabolen och såg att stången var knäckt och det har frusit sönder i den. Suck!! Han fick ner till firman igen för att  hämta nya grejor, men likt fördönat så startar inte en utav de tre mottagarna. Förmodligen har den gett upp vid strömavbrottet, den är nu iväg på tillsyn så får vi väl se vad de säger. Helt otroligt!! Vi har då ingen tur med elektriska apparater nu för tiden.

Jag finns fortfarande vid diskbänken och handdiskar, eftersom urverket i själva diskmaskinen brann före julafton. Nu får vi vänta ytterligare med att laga den eller köpa en ny. Tänk vad många timmar man spenderar vid diskbänken. Tänk vilken bra uppfinning det är och nu får man stå och handdiska, men det ska nog ordna sig om ett tag.

Hade anmält mig för tredje veckan till Aqua Aerobicsen som är inställd pg a sjukdom. Blev uppringd igår och de ska ordna en ersättare tills nästa vecka. Hade tänkt utnyttja sista gångerna på kortet innan jag hämtar ut ett nytt via jobbet. Skulle vara skönt att få komma iväg, eftersom jag har haft ont i ryggen till och från sedan annandagen, skulle behöva mjuka upp den gamla stela kroppen.

Inga kommentarer: