fredag, februari 24, 2012

Fredag

Japp då var även denna vecka nått sitt slut. Usch vad fort veckorna, månaderna och dagarna går.

Igår kväll var jag iväg på syjuntan och kan kan inte begripa varför jag dricker så mycket kaffe och nästan ända fram till midnatt också dessvärre. Jag har legat klar vaken fram tills tre tiden i morse. Irriterande. Nästa gång blir det te på kvällskvisten i stället.

Idag tog jag ut hundarna på en rejäl sparktur. Det är kul att åka spark. Fick en begagnad spark i julklapp av mor och far som jag speedar runt på. Gröna faran får vi döpa den till för det var nog enda färgen pappa hade hemma och så tyckte han nog att den blev vacker. Min syster hade i förväg sagt till om att den skulle målas vit, att jag skulle gilla det. Ja ja huvudsaken att jag har en spark, sonen har åkt racing med våra andra sparkar och brutit av dem. Har vi tur kanske vi kan få någon att svarva och laga en utav dem av delarna som finns kvar.

Längtar tills solen tittar fram, då ska jag ta med mig matsäck ner till tjärn och sitta där och mysa på min spark. Jag tog med mig långfärdsskridskorna dit en dag tidigare för jag så att det fanns en plogad bana, men det var inte något bra skridskoföre, de hade plogat och åkt med fyrhjulingar som hade snökedjor och så var det mycket hårdpackad snö kvar ändå. Men det kanske blir bättre nu när det töar.

Inga kommentarer: