torsdag, februari 09, 2012

Om det händer något!

Om olyckan skulle vara framme längs med vägen mellan Granbo - Alfta, så kan jag meddela att jag idag ser ut som en blandning mellan en lila bingolotto "dutt" penna och en flower power hippie.

Lila mysbyxor, röd piké tröja, lila munkjacka till mysbyxorna, brun vinter jacka, rosa finger vantar och ett par passande svarta stövlar. Knappt kammat håret ska också tilläggas.

Japp, det är jag det!! Ringer de från akuten eller bårhuset behöver ni inte se eländet utan ni kan per telefon bekräfta att jag är jag. Går inte att ta miste eller förväxlas med någon annan. Gah!!!

Nu undrar ni säkert hur jag kan vara såå förvirrad eller ha sådan dålig smak att jag spökar ut mig på det här viset?

Ingen konst för en händig kvinna som mig. Jag var och lunchade på Scandic igår och åt en alldeles utsökt höstgryta med kantareller och en stor portion ifrån salladsbuffén. Jag gjorde som jag oftast brukar göra SLASKAR/DRÄLLER/SPILLER, helt otroligt!! Där sitter företag som har konferenser, affärsmän och kvinnor och äter, och så jag som fick gå med stora fläckar god höstgryta ingnuggat med vit servett, det syns så väl på svarta byxor och svart kofta. Jag var något luden när jag lämnade stället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker om dig ändå ja! :) Kram

Anonym sa...

Skönt,,,,, det låter som vår Anna-Carin det :-)
Kram Skrållan