tisdag, februari 21, 2012

Tisdag

Klev upp med sonen i morse för att vi skulle fixa hans matsäck tillsammans eftersom de har friluftsdag idag.

När jag satt och åt frukost och tittade på Tv nyheterna vid 8 tiden smög sig min syster in och tänkte väcka sin trötta stora syster, men idag var jag duktig och hade klivit upp alldeles själv.

Kaffe, lång promenad och lätt lunch samt lite filmtittande hann det bli innan hon var tvungen att åka på mitt på dagen. Jag tog då fram dammsugaren och röjde av golven. Ypsilon fäller päls så att jag håller på att bli tokig. Har även hunnit med att kika igonom gamla tidningar jag sparat, för att riva ut recept, stick eller virkbeskrivningar. Nu ska jag vika tvätten som är torr.

I morgon ska jag jobba  och kan tyvärr inte vara med på sista omgången av vinprovningskursen. Det har varit intressant och roligt att vara med på och jag har lärt mig massor. Insåg att det var och är alldeles för avancerat att odla och skörda eget vin, så MammaKarins vinoblasko får ligga på is. Kanske ska odla oliver eller citroner dit vi ska flytta i utlandet.

Inga kommentarer: