fredag, oktober 13, 2006

Första frostnatten

Då har första frostnatten varit hos oss.

Fick skrapa rutan på bilen och det var inte någon tunn is heller. Det känns så definitift nu när första frosten varit. Jag tänker på första halkan, första snö vädret. Hua !

Skotta och ploga snö, isiga bilar med igen frysna lås, kalla nätter och mornar. Fy vad jag gruvar mig. Jag gillar inte denna mörka tid. Jag tycker däremot snö och själva vintern, men inte när termometern visar -20.

Nu skiner solen och det ska bli bra väder under helgen så vi får leva på det för sedan skulle det vara bara vara bra väder under helgen. Jag ska plocka bort det sista som finns ute i trädgården och så ska gräsmattan klippas en sista gång.

Maken + fler grabbar ifrån arbetet ska hem till en arbetskompis för att laga mat och bada balja. Undrar hur rund under fötterna han ska vara när han ska hem ???? Själv ska jag och barnen bara ta det lugnt och titta på TV.

Inga kommentarer: