torsdag, oktober 05, 2006

Örat kan tala

Det är sant ! Örat kan tala, det har jag fått lära mig för 40 min sedan.

Det finns ungefär 300 zoner i örat som representerar hela kroppen och dess funktion. Jag drabbas ofta av grym huvudvärk när det är veckoslut eller att man ska vara lång ledig. Ungefär som migrän, fast det är nog spänningshuvudvärk.

Jag påtalade för vår massörska att jag har ofta ont i huvudet ofta och vi får bara massage 1 gång i månaden i stället för 2 som vi hade tidigare. Det är bra och skönt med massagen för att underhålla kroppen och få igång allt som slaggar igen.

Tillbaka till örat igen. Vi enades om att jag skulle prova en omgång med akupunktur i örat. Jag velade lite fram och tillbaka pga jag var osäker på om det gjorde jätte ont. Nu har jag 3 nålar med ett lite plåster i örat, och hon hittade bara av att titta på örat att jag var försurad (inte sur i den bemärkelsen och det kan mina arbetskamrater intyga) Jag behövde tillsätta kalk.
En nål är till för ländryggen där hon hittade en punkt som gjorde väldigt ont, och en nål sitter för huvudet och nacke samt att det sitter en nål för att öppna upp alla kanalerna.

Hm... Intressant men jag ska ha dessa i 10 dagar för att prova och ska sedan beställa en tid hos henne för att köra de stora nålarna (hua)


http://www.manfrinato.se/akupunktur.htm

2 kommentarer:

krickelin sa...

HA HA HA HAAAAAA en försurad storstrumpa!!! Det blir ju ditt nya smeknamn: sur yllestrumpa!!!! HA HA HA HA HA HA HA... *tror jag kissar på mig så roligt*....

Anonym sa...

Bah ! Grrr morr !