tisdag, oktober 10, 2006

Ännu en rosett



I lördags så var det hopptävlingar för ridtravare i Söderala. Steg upp tidigt på lördagsmorgonen för att göra oss resklar. Jag var febrig och inte blev det bättre av att det regnade så gott som hela dagen.

Vi var där vid nio tiden för att göra start anmälan och gå banan. Syrran stannade hemma på gården några timmar till i stället för att resa till sin prins som var bortrest. Hon vela stanna för att vara med och titta när syster dottern tävlade och försökte att få in några goda råd till E, men det hade hon inte så mycket för. Vad ska man ge för goda råd till en snart blivande tonåring som KAN ALLT ?? Det undrar jag i allafall, och jag har lärt mig att vara tyst i bland. Att tiga är guld....

Första klassen var en låg clearround på 50 cm som de klarade galant men knappt på maxtiden, men det blev en felfri runda och prisades med en rosett. Nästa tävlingsomgång var klass 70 cm med omhoppning. Även denna runda var felfri och bra vilket ledde till en fjärdeplats med en röd rosett, plakett och en ny ryktborste.

Åkte hem med rosetterna vid instrumentbrädan och var lite malliga. Väl hemma tog vi hand om hästen och sedan så slocknade jag i soffan av utmattning.

Inga kommentarer: