måndag, oktober 23, 2006

Måndag igen

Jaha ! Då var det måndag igen. Fy vad helgerna går fort !

Det blev inget sällskapsspel i helgen, men däremot blev det godmat, vin och eldning i kakelugnen mendans regnet öste ner. Tittade på film med barnen i tv soffan.

Lördag morgon, regn och åter regn. En trött och trist dag. Handlade ingredienser till dottern som vela baka matbröd till oss. Sonen hade en kompis hemma som han lekte med. Hyrde bra filmer på väg hem. Före kvällsmaten blev det ostfrallor bakade av dottern. Vi mumsade varma goda ostfrallor till kvällsmaten och de smakade ljuvligt. Vilken lyx med nybakt !

Söndag morgon regn igen men inte lika intensivt. Låg i sängen länge och läste tidningar samt i Pandurokatalogen som är det bästa som finns, jag har en hel A4 sida med grejor som jag vill beställa men man måste begränsa handlandet, så man tittar om flera gånger i katalogen styrker och skriver nya saker man hittat.

Söndag kväll var det premiär för schlager stjärnan i Bollnäs. Jag och dottern var där tidigt och betalade in oss för att få en bra plats. Min tremänning skulle delta men en ballad. Tyvärr vann hon inte men hon gjorde ett toppenbra utförande och fick god kritik av juryn. I början av programmet så spelades introt till Eurovisonsschlagern och det var så på riktigt att man fick gåshud. Alla 10 som deltog hade fått låtar tilldelade som de skulle uppträda med tillsammans med kör och kammar orkestern. Det var t o m en storbildsskärm som fanns på plats som visade närbilder som på TV. Det var en magisk och helt fantastisk kväll.

2 kommentarer:

krickelin sa...

oj... lade mig på soffan i köket här på jobbet en liten, liten stund och höll på att somna djupt. GUD så trött jag är... vill hem och zzzoooooovaaaa.... *gäsp*...

Anonym sa...

Samma här ! Jag är så jädrans snorig.