tisdag, oktober 03, 2006

Karlar letar dåligt !

Jag står fast vid att alla karlar är skit dåliga på att leta grejor. Det gäller både kläder, snusdosor m.m. Man måste gå fram och peka åt dem - Här är det du söker !

Sonens tandställning var borta igen. Det gick upp ett ljus för honom när jag väckte honom på morgonen att han inte hade haft den på minst ett dygn och idag skulle han till tandläkaren. Bad honom leta innan han åkte till skolan och jag såg att han for ner i tvättstugan och sedan upp på rummet för att leta.

Skickade med en lapp till skolfröken om att han skulle bli hämtad för att åka till tandläkaren. När de kom till tandläkaren så skulle naturligtvis tandställningen vara med och sitta i munnen för att de skulle kunna undersöka och titta hur det ser ut. Ärendet dit blev ogjort då han hade tappat bort den.

Hemma på kvällen så kunde vi inte koncentrera oss på läxan då han grät över att han inte visste vart tandställningen var. Vi letade och letade överallt, i tvätt korgarna och i rena tvätten.

Vid 22 tiden hittade jag den beryktade tandställningen uppe på hans rum i tvättkorgen det första plagget som jag tog i. TYPISKT !!

2 kommentarer:

krickelin sa...

he he... Fredde Boy... Noggrannhet har aldrig varit hans honnörsord....

Anonym sa...

Näe och han blir så illa berörd när han misslyckas att han gråter åt sig själv som inte kunde hålla reda på tandställningen. Går det att köpa "senil" snöre till tandställningen ?