torsdag, april 19, 2007

Ja se det snöar !

Fy sjutton vilket väder det är nu utanför mitt fönster. Snön vräker ned i stora blöta lappvantar.

Vi har en tävling här på jobbet där vi ska promenera på luncherna och skaffa oss poäng. Vi i vårt teamt traskar och går både med och utan stavar. T o m idag har vi varit tre styckena ute och gått i snövädret. Jag blev blöt rätt igenom jackan och på byxorna. Men vi satte stolta upp poäng idag.

Igår när vi skulle ut och lunch promenera, så var det 5 styckena små ekorrungar utanför vårt kontor och de tyckte nog att vi skulle leka med dem. De sprang mot och och hoppade mot byxorna. Jag hukade mig ner och trodde att de skulle bli rädda, men icke. Lattjo tyckte det och tänkte hoppa upp. Då flög jag upp och skrek. Sprang 50 meter fortare än Kallur. Usch ! De är ju sååå söta med inte att förakta att de är rovdjur.

Men i kväll är det tv soffan med tända ljus och eld i kakelugnen som gäller.

4 kommentarer:

krickelin sa...

NEJ! Du skulle fångat en och gett till mig!!!! Jag VILL HA en ekorrunge!!! Vill ha! Vill ha!

Anonym sa...

De var så framfusiga och busiga så du har inte velat ha en sådan hemma kan jag lova.

krickelin sa...

JO!!! Jag VIIIIILLL!!!! *gråter en skvätt*... jag vill. Tänk vad mysigt med en lite "sture" hemma som kan hoppa runt i köket, själa bröd och doppa tassarna i pannkakssmeten. Sitta på axeln när man diskar och sitt på matbordet och äta sylt ur burken. =D VILL HA!!!

krickelin sa...

Men HALLÅ! Det snöar inte längre. Det är VÅR, SOMMAR! VAAAAKNAAAA. UPPDATERA!!!!! fasiken vad du slöat till med bloggningen!!! SKÄRPNING!