måndag, april 02, 2007

Maslördag

I lördags morse så var det en tidig morgon. Väckte dottern vid 05.30 för att vi skulle hinna äta frukost ordentligt och packa matsäcken. Kl 07,00 gick bussen ifrån Kilafors till Falun på handbollensdag.

Jag, maken och sonen åkte efter med bilen vid en liten senare tidpunkt. Kl 09.00 i allafall. Vi hälsade på våra bekanta i Sågmyra och satt ute i deras nya uterum och mös. Eld i kaminen och god mat och gott fika. En jättetrevlig lördag, då vi inte sett på väldigt länge.
Jag och I var in till Falun/Lugnet där vi hämtade dotterns unghund och skulle titta till de handbollsspelande Hällbo laget.
Dagen hade varit bra även för Hällbolaget som slutade delad trea utav 15 lag.

Söndagen tillbringade jag mest med att ha ögonen uppåt i skyn och beskära grannens 3 av 4 äppelträd. Det tog 6 timmar att beskära dessa tre och gissa om det värkte i kroppen på kvällen och natten. Det värkte i händer, armar och rygg. Som tur var så hade jag en bokad massage tid i morse här på jobbet och den var behövlig.

Jag längtar till påskledigheten så att man får vila och bara njuta av skidåkning.

Inga kommentarer: