fredag, april 27, 2007

Presenter


Igår kväll efter jobbet var jag och maken iväg och grattade en liten 1 åring. Jag hade redan talat om för mamman att vi skulle hitta på något som lät hemskt.

Vi hittade en djur/piano/orgel. Gissa om den lät illa. Hi hi ! Den lilla diggade den i allafall och när hon satt på halva pianot så spelade pianot julmusik. Tänk vad roligt det är att ge bort presenter som låter ;-D


När vi fikade så var det en hund som tittade med stora, vattniga bruna ögon på allt man stoppade i munnen eller så var det små händer som ivrigt försökte få sig en bit av tårtan med tårtspaden så rätt så. När mamman tog bort tårtspaden så höggs det in en bit av tårtan med bara händerna. Tänk att 1 år har gått. Tiden går alldeles för fort kan man bara konstatera.


I Onsdags så var min syster i Bollnäs för att göra teoriprovet för MC som hon klarade. Vi bestämde att vi skulle träffas på affären efteråt för att inhandla mat för kvällen. När vi väl var där inne i butiken så försvann hon, precis som mina barn, bara det att hon är 33 år och inte 10. Vart var hon då om inte i godishyllan och rev.

När vi handlat klart och jag packade upp varorna på bandet så uppskattar jag alltid ca 1 till 1½ handelskasse för lite att packa varorna i. Man har limpa under armen och nästan en påse frukt bärandes mellan tänderna. Är det någon som känner igen sig ? Min syster tog alltid en påse för mycket.


I förrgår började det bli knoppar på björkarna och igår har många passerat stadiet med att heta musöron, usch vad fort det går. Jag fick mitt paket igår ifrån Odla.nu. Det är svarta och vita Irisar samt röda och vita astilbe som var med. Tyvärr hittade jag bara en bild på den vita Irisen som heter Immortality.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmrf...Det finns nått som kallas hämd...Nora ville ringa dig i morse kl 05,00 och spela en melodi på högsta volym.Men då hon har en mor som är snäll så hon är dum så lät vi bli...men men det blir väl fler tidiga mornar då hennes mor är på annat humör;) kanske nån tidig söndag morgon när frun är bakis.he he he....

krickelin sa...

HA HA!! Låt henne ringa rosis!!!! Låt henne ringa!!! Vilken tid på dygnet som helst!!! HA HA

Hörrö systeryster - du sår väl så att lillasyster får en fin veranda även i år?... he he... Jag vill ha: paprikor, tomater, vackra blommor i krukor, örter....

Anonym sa...

Hjälp ! Vilka goda vänner och syskon jag har då....

1. Ring inte vid 05:00. Jag har min skönhetssömn då Zzzzzzzzzz.

2. Nora får ringa mig när som helst på dagen fram till 19:00 då hon ska stå på huvudet och sedan sova. Hi hi.

3. Söstra M. Herr Björklund har varit ute i växthuset och sått, så får vi se vad som dyker upp ur jorden.

Kram på er !!

krickelin sa...

å så snart jag flyttat till ett bättre ställe vill jag ha tillbaka min fina änglatrumpet som nu blivit stort träd i er snälla vård! he he ...