onsdag, maj 30, 2007

Trött

Om man får välja en utav de sju dvärgarna att vara idag, så är jag trötter.

Jag kommer aldrig i säng i tid. Igår blev klockan över midnatt igen. SUCK ! När klockan ringde nu i morse så stängde jag av den 4 gånger. Sista gången jag stängde av den så pallade jag halvsovandes upp kuddar under huvudet så att jag nästan satt upp. Det var ett försök i allfall till att prova vara i rättuppstående ställning. När man tillsist tittar på klockan så är det brådis idag igen...... Tänk att man aldrig kan vara pigg och få ta det lugnt på morgonen.

Maken skjutsade iväg dottern till frisörskan igår eftermiddag, så hon blev snygg i håret till examen. Dottern och hennes kompis gick ifrån Ren till stan för att leta drop in till kompisen som också vela bli fin i håret. När jag hämtade dem så var de ny stylade bägge två. Kvällsmaten blev en beställning på drive in på Max, som vi åt i flygande fläng innan informationsmötet vi skulle på. Sonen hade varit på skolresa till framtids museumet i Borlänge så han blev hämtad av grannen som även han skulle hämta sin son.

Informationsmöte handlade om högstadiet för föräldrar och elever. Det var jätte bra att det var många elever med, som fick lyssna till när personer ifrån nattvandrarna och socialen var där och informerade vad som händer om de påträffade ungdomar på stan fulla eller i bråk.

När man sitter där och lyssnar så tänker jag att, vilken värld de ska ut i från och med i höst när det öppnas en ny värld med ungdoms discon på stan osv. Det är inte lätt att bli tonåring.



Inga kommentarer: