fredag, mars 07, 2008

Full

fart mot helgen ! Jag hostar fortfarande och nu vaknar jag om nätterna och får hostattacker som håller på att knäcka mig. Idag har jag ont i huvudet, men det är väl hackandet som man håller på med. Smittat min syster som i sin tur smittat sin sambo :-( Hoppas bara att jag inte smittat mitt lilla kusinbarn vi hälsade på förra helgen.

Ska nu iväg och betala hö, sedan är det tomt på kontot igen för denna månad. Grr ! Får koka soppa på en spik resten av månaden nu. Sedan ska jag slänga mig på soffan och titta på så ska det låta. Det är ett toppen program tycker jag.

Lördagmorgon kommer L och hämtar mig och dottern för då är det handbollsmatch i Bollnäs mot min arbetskollegas handbollslag. Tur är att just det laget ska spela en match före innan de möter vårt lag, hm så att de är trötta när vi ska angripa dem. Jag ska fjäska för L med att ta med några bullar som jag bakat.

Jo ni läste rätt. Jag bakade bullar igår (bild kommer senare), måste haft feber för det är såååå infernaliskt tråkigt och kladdigt så det kommer inte att hända förrän jag fyller 40 och det kommer att dröja. Det går ju flera timmar när man ska hålla på men skiten.... Sådan waste of time går inte.

Lördagkväll ska jag nog ta och dricka lite vin och dämpa hostan, om inte annat är det roligare att vara sjuk. På söndag ska vi gratta maken som ska fylla år på måndag. Det värsta är att jag inte vet vad jag ska köpa. Tror att jag ska fixa ett kort att vi åker ut tillsamman och han får shoppa på sportaffären eller på mobackes. Han älskar växter så det ligger väl honom närmast, å andra sidan motionerar han mycket och behöver dyrare och bättre skor att gå i.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tar du med en bulle till mej å´
See you in bööölnäs imöra.

krickelin sa...

vadå? ska ni till bollnäs??? varför får inte lillasyster vara med????? *morr* Akta så jag inte grinar för morsan, då kommer hon tvinga dig att ta med lillasyster!!! HA!

Mammanna sa...

Vad duktig du är!! Vi dyker ner en snabbis i morgon..

Anonym sa...

Bullarna var jättegoda!!!