torsdag, mars 20, 2008

Grattis !

Måste nästan blogga om att våra tjejer vann sin första handbollsmatch på hela säsongen igår. De spelade så himla duktigt och bra mot Strand och de vann den jämna och fina matchen med ett poäng. Men det var vi värda.

Det var glädje och jubelutrop efter matchens slut. Vi föräldrar som satt på bänken upplevde en energisk, nervpirrande och spännande match där alla i laget gjorde som de skulle och det ledde till årets första vinst.

När vi kom hem sent och sider vid 21:45 så lade jag sonen och tog sedan hunden ut på en lång promenad. Kom inte hem förrän vid 23 tiden och då kom maken hem från jobbet. Duschade och kokade en kopp te innan jag gick till sängs. Sedan kunde jag inte somna, det var kört. Låg säkert vaken tills vid 2-tiden. Idag är jag trött !

4 kommentarer:

krickelin sa...

Man ska inte motionera alldeles innan sängdags! Då går kroppen upp i varv och man får svårt att slappna av. Men annars är det ju bra! =)

GRATTIS till mosters lortgris! Vad kul för dom!!!

Lokamia sa...

Va roligt för Evelina.Synd att jag jobbade och inte kunde se matcherna.

Anonym sa...

Helt rätt, man ska inte motionera så sent på kvällen för då tar det en j-a tid att varva ner efteråt! Men man är ju så f-t nöjd när man äntligen har varit ute på promenad/motionerat!!!
Ha en riktigt bra å glad påsk, hör av er om ni e hemma!

Mammanna sa...

Själv är jag helt slut i kroppen efter 2 häktiska veckor... sovit bra om näterna men tvärslut iaf, slocknade på soffa efter babysimet idag och skulle nog kunna somna med Isak när han lägger sig. I morgon är det dax att ta itu med det absolut sista som jag ligger lite efter med i skolarbeten, samt all tvätt som blivit på två veckor... kanske tittar ner en sväng om jag hinner.