måndag, mars 03, 2008

Host, host

Fy sjutton vilken irriterande hosta jag har fått. Haft detta i 1 vecka nu och det är varken bättre eller sämre. Har jobbat hela tiden för jag har inte haft någon feber men det tär på kroppen att hosta. Värst är mornar och kvällar.

På fredag kväll så fick jag ett ryck och hästen skulle tvättas, han ligger i skit och piss så han luktar inte hallon precis. Men nu luktar han aloe vera och känns luddig och mjuk. Tittade sedan på så ska det låta som är ett härligt program tycker jag.

Lördag morgon följde jag med syster yster till Gävle för shopping, regnväder hela dagen och inget trevligt vägföre. Vi hann avverka Rusta, Owes och Ikea och dyrt blir det för en himla massa små grejor man stoppar ned i kundvagnen. Jag handlade mest på Ikea och det vart nya fönster lampor till barnen. Det blev höga stora lampfötter med höga skärmar, riktigt snyggt. Köpte lite små plock så som cd ställ i trä, papperskorgar, zinkkrukor som sonen ska ha pennor i, nytt dra på lakan till sägen då vi nu har en hel madrass.

Innan vi åkte hem för kvällen så besökte vi en kusin som fått barn och bor där i Gävle. Eftersom jag är så hostig så fick jag låta bli att ta i den lilla. Syrran och min dotter höll mer än gärna i honom. Har var sååå gullig ! Kom hem sent på lördag kväll 19:50 så det blev high speed ut i stallet och fixa klart, sedan bänkade vi oss framför Tv:n för att se på melodifestivalen med varsin färdiglagad mat från E-center. Hämtade maken vid midnatt på Granberg som var glad i hågen till att börja med och somnade sedan i bilen innan vi kom hem.

Söndag morgon så vaknade vi först efter klockan 09:00, åkte för att handla då maken kom på att han skulle laga i ordning köttfärspiroger. Handlade även festis och Tom & Jerry kex åt lilla grannen som vi skulle ha en liten stund på eftermiddagen. Fast nog tyckte jag att kexen smakade bättre förr när mina barn var små !!!! Kanske har de gjort om receptet ;-) eller så har jag blivit vuxen och gammal helt enkelt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom smakade bättre förr.Jag köpte åt Noris men varken hon eller nån annan gillade dom. Nä det var bättre förr =)

krickelin sa...

"det var bättre förr...".... Jag behöver inte säga något mer va?!?!

Mammanna sa...

Jag har ju inte smakat på ett tag men allt var nog bättre förr skulle jag tro.
Krya på dig!

Anonym sa...

MammaKarin:
Yippie jag har inte blivit gammal. Kexen har tappat smaken det läser jag ju nu när ni andra också har testat.