tisdag, mars 18, 2008

.......... ...... ..... hem och skura morsans spis

Vilken dag ! Igår när vi skulle hem från arbetet så har vi samma dilemma varje dag att vi vet inte vem av oss som körde och dessvärre. Vart är bilen !!

Igår så vandrade jag och C.H ut från arbetet och vi kom naturligtvis inte ihåg vart vi ställt bilen och vem åkte vi med ? Här står bilen sa jag och tänkte att hon som körde hade inte kommit ut ännu, så vi stod där pratade och pratade, mun gick på oss som om vi var vaccinerade med ett grammofonstift.....bla bla bla. Längre upp på parkeringen hördes ett tutande och vi tittade upp A-M står där uppe. Var det henne vi åkte med ? Ja du ser noll koll.

När vi kom till samlingplatsen i Bollnäs så erbjöd jag mig att skjutsa hem C.H, men först måsta jag avverka bibblan för att lämna tillbaka böcker. Sagt och gjort vi gjorde bibbblan tillsammans och lånade med oss lite ny spännande läsning hem båda två.

När vi åkte upp till villa området hon bor på, vad står inte där om poliser. Vad är det nu då ! är vår första tanke, men man hinner inte tänka något mer så blir man invinkad och då var det kontroll (nykterhet, bälte och körkort) Polisen frågade med myndig röst om inte jag fått nytt körkort, var det riktigt säkert. Näe sa jag, flokig är jag men inte så pass att jag inte har koll på om det kommit något meddelande om att förnya körkortet. Men som tur var var så var han lika flokig som oss, han tittade fel. Det går ut den 12 juni nu i år. PUST !

Kära kollegan hade nästan kunnat börja gapskratta eller tackat för sig och börjat gå hem de sista metarna men icke ! Här ska vi pinas bägge två. När vi åkte iväg så kom tokskrattet om än nervöst. Jag har kommit på varför bommarna alltid är nere och det lyser rött på järnvägen när vi ska hem från jobbet, det är C.H som för otur med sig :-) Fast å andra sidan säger hon likadant för när inte jag varit med i bilen en gång så var bommarna uppe. Hm.....

1 kommentar:

krickelin sa...

fröken Vims!!!! *suck*