måndag, september 29, 2008

Efter....

Helg kommer vardag. Vädret har varit toppen förutom att det blåst, men inte på värsta viset i allafall.

Vi blev bjudna ner till våra äldre grannar i fredags på middag, eftersom maken lagat deras släpvagn och att vi ser till huset titt som tätt när de bor i stugan. Vi fick en mycket god och mustig gulaschgryta, potatis och sallad. Senare blev det ostar och kex. Jag höll på att äta mig fördärvad. Himmel vad gott.

Min häst var jättehalt i fredags när jag tog ut honom. Vi har använder nu kylbalsam och stödbandage.

I Lördags hoppade vi upp tidigt. Kokade kaffe som vi drack på soffan utanför garaget i solen. Jag, maken och den svarta katten satt där och drack morgonkaffet. Åke iväg för att handla mat och så hade vi vår föräldra belöning att sköta om, som denna vecka skulle vara att hyra tv-spel.

Sonen ingår i en studie i fem veckor "minneslek". Detta gör man för att träna upp arbetsminnet och med föräldra belöningen så att barnen en morot att se fram emot. Vi hann även in och få upp svärmor ur sängen för att åka till både Rusta samt Albert & Herbert. Äta på Jontas och sedan in på granngården för att köpa mineralstenar åt hästarna samt höstväxter.

Planterade de nya växterna ute. Tog in pelargonierna. Rev ur allt ur växthuset och stoppade in trädgårdsmöblerna där. På kvällen var vi medbjudna till badhuset av vår yngre granne. Vi pratade och bubblade i mer än 4 timmar. När vi kom hem vid 01.30 tiden så stöp vi i sängen och somnade bums.

Uppe med tuppen igen i söndags. Jag tog ut högtryckstvätten och tvättade inredningen i bastun. Tvättade bägge bilarna och åkte iväg till stan för att panta alla burkar och flaskor jag sparat på mig ett tag. Syrrans sambo fyllde år så det skulle även inhandlas ett paket till honom. Han är ett godis freak, så det blev flera olika godisblandningar samt några burkar Red Bull.

Som sagt efter helgen så kommer vardagen igen.....Måndag.
Jobbat idag och varit iväg på min allra första synundersökning, vilket ledde till att jag ska ha terminalglasögon. Ögonen är så trötta på kvällarna att jag kisar och tycker att jag ser sämre än jag gjorde, därför måsta jag ha glasögon när jag sitter vid skärmen och när jag läser. OK, jag håller på att bli gammal, jag erkänner motvilligt.

Jag och sonen har i allafall gjort flera läxor i kväll och det var skönt att dona med sådant i lugn och ro. Jag ska försöka att komma i håg och knäppa lite höstkort ute som jag ska lägga in. Jag ska även skicka iväg några till min tremänning i Australien som har vår där nere.

2 kommentarer:

krickelin sa...

UPPDATERA!!!!!!

MammaKarin sa...

YES ! Visst är jag tråkig. Läste i aftonbladet om en som fått sparken som bloggade på arbetstid och då blir man rätt spak.