söndag, september 21, 2008

September helg

Fy vad helgerna går fort. Vaför kan ingen stoppa tiden !

Till middagen på fredagskvällen önskade sonen lasagne att äta. Hans ord var vår lag den kvällen, eftersom han ingår i ett minnestest i skolan med ett belöningssystem varje fredag i fem veckor framöver. T & I kom på kvällen. De ska hålla till i Järvsö på jaktprov om dagarna, så de åker tidigt på mornarna dit

Lördagen var en kanondag för sonen som var iväg på två kalas samma dag. Han var alldeles slut på kvällen så han somnade före 20 tiden. Dottern åkte med 13 andra Kilafors ungdomar till Gävle för att shoppa hela dagen. T & I från dalarna bjöd på mat den kvällen. Vi åt en härlig rotsaksgratäng med rostbiff, grönsallad och painrich till. Spelade spel och tittade sedan på tv.

Vi tog alla tre hundarna och gick ner för att se på när Siri ska hämta bollen. Fast på riktigt är det den skjutna fågeln hon ska hämta.

Idag söndag så släpade jag fram stora byggsågen. Sågade till några hyllplan utav ett vitt gammalt köksbord samt list att sätta upp hyllplanen på. Gjorde ben till en gammal perstorpsskiva som vi hade i köket förut och som nu ska fungera som en bänk över tvättmaskinen, där jag kan vika tvätten.

Jag tycker faktiskt att jag fått mycket gjort, fast helgerna går fort. Halm ska hämtas under veckan.











3 kommentarer:

Lokamia sa...

Duktig du är =) martin timell släng dig i väggen. Måste komma och hälsa på dig snart.Kram kram

krickelin sa...

Skitbra bilder på Siri! Coolt när hon lyfter över bryggan!!!

kom och snickra vitrinskåp åt mäg å!!!!

MammaKarin sa...

Jag kommer å snickrar åt dig. Ingen match här inte. Byggsågen är redo