onsdag, september 03, 2008

Ny karriär

Igår började min son på innebandy, det är ingen riktig träning utan bara två snälla föräldrar som tagit tag i detta, en utav föräldrarna har spelat bandy och innebandy, så han kanske kan lära ut lite tips och trix i allafall. Vi har ju så lite att göra så varför inte förgylla vardagen med något nytt.

Sonen tyckte det var roligt med innebandy och vart alldeles svettig innan de ens börjat spela, den mager biten har dålig kondis lyckades t o m att få bollen i grenen två gånger, han vek sig som en fällkniv. Vi hade varken klubba eller glasögon, men vi fick låna av en snäll förälder. Nästa vecka så har sportbutiken 20 % rabatt på innebandy grejor så vi får väl åka dit och fynda.

Träningen började klockan 17 och jag kommer hem just nu sommartid fram till oktober 16.30 om jag skyndar mig dvs. Träningen slutade 18.30 och vi skyndade hem varpå jag måsta rosta mig några smörgåsar och hoppa i ridkläderna för 19.30 hade jag ridträning i 1 timme. Gissa om jag var hungrig på kvällen, det fick bli en tallrik fil framför tv:n innan jag hoppade i säng.

I kväll har dottern bortamatch i fotboll. Jag hinner knappt hem innan det är samling, men så är det när man jobbar på annan ort och inte slutar 16.00. Måste i alla fall hämta gympa skorna och strumpor så att man inte fryser i kväll. Tur att de valt att tidigarelägga matcherna då mörkret kommer och det inte finns strålkastare.

2 kommentarer:

krickelin sa...

vilka var det som skulle hälsa på er i helgen? Var evve glad efter målet??? hälsa henne att moster blev stolt!

kram // jr

MammaKarin sa...

Dalmasarna kommer och hälsar på. Jag tror nog att Evve var lite mallig efter att ha gjort årets första mål.