fredag, november 07, 2008

Fredag

Idag har jag fått bita ihop och klivit upp 1 timme tidigare än normalt. Jag ska nämligen åka med maken till Bollnäs eftersom jag ska stanna i Arbrå i kväll på teamfest. Då får min bil stanna hemma.

Klockan 06.30 släppte maken av mig och dottern vid tågstationen i Bollnäs. Tyvärr går det inget tåg för mig före klockan 07:05, så jag fick vackert promenera till den mötesplats vi har som samåker. Där stod jag och väntade i 20 minuter medans temperaturen visade på -5,5 grader.

Snart ska vi åka ut och handla ingredienser till kvällens mat som kommer att bli följande:

Förrätt: toast med skagenröra
varmrätt: pressad potatis med lövbiffsrullader med cremé bonjour ost med vitlök och örter som sedan får puttra i grädde.
Efterrätt: Toblerone dessert

Recept kommer sedan. Kanske någon bild om jag törs...

Inga kommentarer: