söndag, november 23, 2008

Länge sedan

Fredag:
Åh vad skönt det var när man åkte hem från jobbet och visste att vi ska tillbringa många, många timmar i badhuset med att bara softa. Vi åt pizza direkt när vi kom till badhuset. Vi slappade många timmar i jazzucin till barnens förtret för de vela att vi skulle ha en vattenpolomatch i stora bassängen, men orken tröt den här gången. Vi bara slappade & mådde bra helt enkelt. Vi kom hem nästan vid 1-tiden. Jag hade svårt att somna, så jag var vaken till 2-tiden.

Lördag:
vi sov länge pga nattsuddet ifrån fredagen. Åt frukost, åkte till stan för att handla. Jag och dottern var ut och red, hästarna var oförskämt pigga. Skuttade och hoppade så det var bara ren tur att jag satt kvar i sadeln.

På kvällen gjorde vi lövbitsruladerna och sedan skulle det bakas IGEN ! Vet nämligen inte vad det tagit åt min man som tycker att det ska bakas och bakas varje lördag. Han har redan hotat med att det ska bakas nästa lördag igen (då är jag i Stockholm, men det har han glömt nu)

Vi tittade efter bakandet på dansbandskampen som jag tycker har härliga låtar fast jag INTE dansar själv, men musiken är helt OK.

En lussekatt!
Vad sägs om namngivna pepparkakor ?


Söndag:
Kokade kaffe direkt när vi klev upp ur sängen. Satte på hästarna tjockare täcken idag för det var kallt. Sotade ur kakelugnen och vedspisen innan vi gjorde ny eld. Drack morgonkaffet framför Tv:n.
Fixade med att vika den rena tvätten och lägga in i garderoberna, bara det är ett snart ett dagsjobb. Åkte till stan igen för att boka julklappen till dottern, passade även på att se amaryllis utställningen på Mobackes. Det är helt underbart och vad duktiga de som jobbar där är med att fixa detta arrangemang. Det är värt att se på så det är ett måste.






3 kommentarer:

Farida sa...

Hmm... Jag har planer på att åka till sthlm till helgen... När åker du och hur?

Mammanna sa...

Blir det bara du som åker, tänkte höra om ni kunde kolla till hästarna år oss och ev ha Nova över natten. Vi ska nämigen bort med A´s jobb.

MammaKarin sa...

Ja Nova kan bo hos oss, det går jättebra.