måndag, december 22, 2008

Julen står inför dörren







Jag har semester idag och i morgon tack och lov. Jag är långt ifrån klar med julstöket. Och jag tycker att det är lika varje år dessvärre. Jag lär mig aldrig den läxan. Granen är klädd och klar i allafall även barnen har en liten gran som de har klätt på övervåningen.

Just nu är jag på väg för att hämta hemmagjord Ko ost som en arbetskollega gör. Ingen jul utan den osten inte. Min pappa är galen i den osten.

I fredags kväll var vi hem till min mormor och morfar på julmat, klä granen och byta julklappar. Mormor gjorde i ordning smet så att barnen fick göra rullrån att ta med hem.

Igår var jag och dottern ut på en långtur med hästarna (dottern lånade min grannes häst) unghästen blev jättetrött och svettig så han fick stå i stallet någon timme med täcke för att torka på och vila innan han fick gå hem igen. Vädret var otroligt skönt. Senare på kvällen var jag och maken ut på en power walk med stavarna, när vi var halvvägs hem började det toksnöa. De blöta snöflingorna letade sig in i munnen och ögonen. Vi såg ut som två snögubbar när vi kom hem.
I kväll måste jag försöka att sätta mig och rimma på julklapparna. Dessvärre är de inslagna och klara och jag är inte säker på innehållet. Men lite roligt ska vi väl ha på julen.


6 kommentarer:

Anonym sa...

GOD JUL
önskar
Emilie & Tony

Mammanna sa...

Du ser då mer klar ut än vi med julstöket iaf haha vi har inte äns fått hem granen än. Men först ska det bli klart uppe så jag får vakna där uppe på julaftonsmorgonen dela morgon klapparna med mina grabbar och sen gå ner och förbereda för julfrukosten. Kommer ni?

MammaKarin sa...

sv Mammanna: Vi ska komma upp en kort sväng på julaftonsmorgonen, vi har lite bråttomt med att förbereda inför julen hos oss.

Anonym sa...

Skööönt att vara ledig.Själv jobbar man för fulla muggar in i det sista. Ska bli skönt med långhelg :)
Kram och God-Jul i fall vi inte hörs. L-8

Farida sa...

Blir ni hemma på julafton eller förflyttar ni er åt nåt annat håll i landet?

God Jul!!

/Frida & Jens

Anonym sa...

Från oss alla till er alla...en riktigt God jul.
önskar fam Svensson - Lindblad i från Bålsta.Här får du ett tips på rim..."Vet ej om detta är vad du vill ha
Men jag tyckte att det skulle passa dig bra." passar allt:) Hälsn Ann-Louise.