torsdag, december 04, 2008

Julmys med styling

Igår hade vi julmys med styling på jobbet. Vi åt en massa gott och vi fick en frisörska som kom till oss och gjorde oss snygga.

Några färgade håret, helt eller delvis i form av effekter. Vi var även några som bara klippte oss också och noppade brynen. En var mest vågad som klippte av sig sitt långa hår och gjorde en kort look a like Katie Holmes frisyr. Hon blev jättebra.

Under vi väntade på vår tur så hade jag snitslat upp en tipsrunda för dem med en massa tomtefrågor. Ett litet test innan jul för att se om de hänger med. Jag hade även priser med mig som jag delade ut till första, andra plats samt sista plats efter mycket tjat :-)

Sonen sov när jag kom hem igår så han tyckte i morse att den här gången var jag fin, förra gången jag klippte mig, såg jag ut som mormor.

Nu ska jag ut i stallet och sedan ska jag fixa i ordning här inne för att sedan åka iväg och hälsa på min kompis. Där tänker jag tillbringa hela dagen med henne, vilket inte jag gjort på hur länge som helst. Jag struntar i att inte några julgardiner är uppe eller att jag borde ha städat när jag är ledig. Jag kallar den här dagen för kvalitetstid.

Imorgon är det julbord efter arbetet. Det ska bli gott. Åt inget julbord i fjol så nu längtar jag. Outfiten är redan inhandlad.

2 kommentarer:

Farida sa...

Vad har du för lyxjobb? Styling och mat.. jaja... Scraping är inte så svårt om man har allt material man kan önska sig, vilket var precis vad vi hade på scrapkvällen på jobbet. Min handledare ropar in mycket på tradera, så det är bara att börja buda så kan vi ha scrapkvällar sen! ;)

Anonym sa...

Tack för en superduper härlig dag med skvaller och pyssel.