lördag, december 13, 2008

Lucia

Maken var vaken tidigt i morse, vid 6 tiden. Han tog en promenad med hunden och hämtade ved för att göra eld i vedspisen.

När klockan var 7 var kaffet klart med varma och goa lussebullar, som vi fikade medans lucia sjöng på tv:n. Efter en sådan mjukstart var det bara att ta ut pållarna och börja på med storstädningen av badrummet nere i källaren.

Idag blir det mer målning och spackling av listerna runt fönstren på övervåningen. Jag gjorde lite utav det igår också när jag var ledig, men vi hann även iväg och handla lite julklappar. Jag har faktiskt fått prova ut min ena julklapp som maken köpte, nämligen ett par svarta fina stövlar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter mysigt att vara uppe tidigt. Trevligt med renovering, längtar efter nytt kök, men först blir det förhoppningsvis en ny infart!

Farida sa...

Ge mig förslag på vad jag ska köpa till Jens i julklapp!! Och tala om när jag ska få tid att köpa den oxå! Mysigt ni har det om helgerna då!

krickelin sa...

Kan inte vi byta karl ett tag?! Jag vill också ha en som bjuder en på morgonfika och går ut och går med en!!! Själv får man bygga, rusta, leta julgran, laga mat, motionera, fika, äta och göra allt själv!!!