måndag, december 08, 2008

Sull

I fredagskväll var det julbord i Järvsö. Vid närmare midnatt så tätnade dansen och min arbetskollega befann sig på dansgolvet. Jag väntade in henne då jag inte dansar, har nämligen lärt mig ett nytt uttryck för att klara mig ifrån sådant elände, och då säger man -det strider mot min religon. Gissa om de ser ut som frågetecken, och det svaret kan de grunna på tills de glömt att dom fråga mig om en dans.

Det där var ett sidospår, jo min kollega befann sig på dansgolvet och jag väntade invid dörren till dansgolvet, där var ca 1 meter lång rad med lysknappar till salongen och jag och min kroppshydda lyckades komma åt varenda lysknapp och förstöra myspys belysningen. De som befanns sig då på dansgolvet om det nu fanns någon erotik i rummet så var den som bortblåst. Jag hörde några utav de 170 gästerna skrika mitt namn i kör. SUCK ! Då är det dags att bege sig hemåt vá ?

Hemåt är väl att ta i också för jag stannade tills Tranan stängt för att hämta partypinglorna och skjutsa hem dem också. Jag kom hem vid 01.40 och snön vräkte ner.

Upp i ottan på lördag morgon, barnen skulle spela innebandy cup i Knatteligan som tur var här hemma i Bollnäs. Jag satt mest och gäspade och drack kaffe för att hålla ögonen uppe.

Igår söndag var det julskyltning i Kilafors. Dottern och hennes kompis skulle delta med grannens häst en liten minishettis som heter Gulliver. Han blev klappad av alla i luciatåget så han gjorde gott intryck trots att han lilla gnäggande låter som en sliten rem på en bil. Vi skulle även haft en till shettis med oss med namnet Lisa men hon blev brunstig och kär när de skulle dela stall för att bli fina, då bestämde vi oss för att den kärleksskjuka damen blir hemma. Jag vandrade runt i lucia tåget med resten av föräldrana med fackla, det var riktigt mysigt faktiskt.

Apropå sull så hade min man handlat i fredags och lyckades få ett helt hyllplan med korvar av pölsa, gröt, ärtsoppa, brunaböner osv att ramla ur och rullade runt inne i butiken. Han hörde när han tagit sina två korvar med pölsa (bästa maten när mamma är borta) hur det dundrade bakom hans rygg. När han vände sig om så såg det ut som en krigszon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker om dig och din man ändå jag:) Kram!

Anonym sa...

Hoppsan, var inte meningen att vara anonym, men du vet väl ändock:)

Farida sa...

Hahahahahahaah!

MammaKarin sa...

Svar: skönt att du tycker om oss ändå :-), känns skönt att veta.

Farida sa...

Tror tyvärr att du passerat förskoleåldern... Annars hade du varit ett intressant projekt att skriva om! =D

Hulda sa...

Vill ni komma å provsmaka på söndag? Hör av er isf!!!