onsdag, december 17, 2008

Ya ba daba dooo !

Igår kväll när jag skulle natta hästarna hade jag min rosa morgonrock (Maken kallar mig för nassegrisen när jag har morgonrocken på mig. Undrar varför ?) på mig med stora svarta stövlar.

Tog med mig hunden som ska göra sin kvällsrunda. Det är bara det att hunden hade bestämt sig för att släpa med sig oxbenet vi har köpt åt honom och vägrade släppa det. Jag vet, vis av erfarenhet att han släpper det senare och glömmer att ta hem det. Mycket riktigt vid första pinkstoppet så tappade han benet och där fick jag ta benet med mig tillbaka igen.
Måste ha varit en snygg syn efter skogsvägen. Jag i rosa morgonrock, bärandes på ett stort oxben i vänster hand och i höger hand hade jag två morötter åt hästarna. Min första tanke var - tänk om det skulle hända mig något och ambulansen måste tillkallas, de skulle få mardrömmar eller prata om denna person de fick hämta upp i skogen.

Nä nu måste jag tänka på mitt yttre när jag går ut ! Ehhh. Det var ju inte så klokt skrivet, jag hade ju glömt att sätta på mig bh:n en dag på jobbet. Då fick man minsann gå sakta som lucia i korridorerna. Och tillråga på eländet så fick jag besked om att jag vunnit. Yippie, tänkte jag tills jag såg vinsten. Boken om Nalle Puh och bjällerklang. Till jul ska ni få höra en saga :-)

3 kommentarer:

Farida sa...

Hahahahhahaha! Du måste börja förgylla min vardag oftare! BLOGGA MER!!! =D

Anonym sa...

Håller med ovanstående skrivare =D

krickelin sa...

HA HA... hörrö nasse - kanske man ska köpa ROSA stövlar åt dig i julklapp för att få till din kvälls-outfit!!
ha ha