fredag, april 03, 2009

Gamla

Igår så var jag och maken iväg och grattade hans halvsyster. Hon fyllde 30 år. Tänk att nu äntligen hinner de i kapp oss.

Vi blev bjudna på god mat och gott till kaffet, vilket vi tackar så jättemycket för. Det var jättetrevligt.



På kvällen så hjälpte jag grannen att färga håret först och sedan göra slingor. Undrar hur det blev för hon har inte hört av sig, kanske ligger hon och gråter.

Jag får nog ta och ringa för att kolla läget så att vi inte är ovänner :-)



Idag ska vi pula lite på gården med att åka iväg och släng lite skräp som vi samlat på oss under vintern. Jag ska även till Bollnäs för att träffa tjejerna i några timmar.

Jag ska även börja beskära mina äppelträd. Måste även fixa en ny lina till min stång sekatör. Maken har väl något som duger i garaget som jag kan ta. Stång sekatören är oumbärlig då man kan kapa grenar som är 3 meter upp med den.

4 kommentarer:

krickelin sa...

lillasyster kommer också att införskaffa en sådan och klippa vattenskotten på träden snarast! =)

Mammanna sa...

grannen är SUPER nöjd =D

resultatet är väldigt profigt och snyggt!!

TACK!!!

krickelin sa...

Anna om jag vore dig skulle jag ALDRIG tillåtit henne att röra huvudet. Kan meddela att hon bränt mig med locktänger, klippt mig i öronen med sax och tusen andra onda ting! Akta dig!

MammaKarin sa...

Tssss. Jag som är värsta proffset på hårvård :-) (jag skulle heller inte våga anlita mig själv då jag inte har öga var vad som är rakt)