tisdag, maj 05, 2009

TV

Igår fick vi vår nya HD box till Tv:n som maken installerade och jag måste säga att jag tycker inte jag kan se någon skillnad mellan vanligt och HD. Maken blippade fram och tillbaka igår för att påtala skillnaden och jag hummade med om att jag såg skillnaden vilket jag fortfarande inte gör.

I morse när jag vaknade och skulle slå på TV:n och dricka mitt morgonkaffe så slog parabolen av sig själv hela tiden efter ca 1 sekund. Grrrr. Modernt nedrans skit grejor, jag blir tokig. Läste manualen och kollade på felsökningslistan men kunde inte hitta något. Tog telefonen och ringde maken på jobbet för att gnälla lite och då startade den minsann. Typiskt. Nu kommer säker maken gå och muttra på jobbet om fruntimmer och dagens teknik !!!!

När så väl det fungerade så hamnade jag på "spelsidan" Jackpot där folk kan ringa in och säga vad de tror att det blir för ord. Vad farligt !!! Jag satt där med bokstäverna: DONLIVKAB och det skulle bli ett ord. Programledaren gav till sist en ledtråd att det skulle innehålla tre bokstäver och pengasumman var uppe i 26 000 kronor. Folk ringde och gissade fel hela tiden och jag var helt övertygad om att det skulle bli ordet vin, så även jag ringde men fick inte komma fram. Det tutar och blippar på TV:n hela tiden och rösten på programledaren piper på en nivå som att nu så gäller det innan det är över..... Men ack då det fortsätter och fortsätter. Till sist tog jag mitt förnuft till fånga och bytte kanal. Hur knäpp får man bli?

Nu kommer mitt favvoprogram på Hallmark McLeods döttrar.

Inga kommentarer: