fredag, maj 21, 2010

baka baka liten kaka

Nu vet de flesta hur det står till med mig och bakning.... Och nu förföll det sig som så att barnen skulle baka och sälja utanför Konsum och Ica den här fredagen och nästa. Alla skulle baka något.

Jag och sonen var lite oense om vad som skulle bakas. Han vela ha kladdkaka med nutella och jag tycker att det ska vara något enkelt som typ......vad då, det finns ju inget enkelt att baka.

Vi enades om att det blev två sorters rulltårtor med fyllning och massor med chokladbollar. Vi tog fram ingredienserna till att baka rulltårta så stort och hade allt klart, sonen sa att det var så lös smet - det ska det vara sa jag och in i ugnen med smeten. Då frågade dottern vart mjölet var. Mjölet ? Det hade vi ju glömt ! SKIT också, det är ju få så ingredienser och så glömmer man mjölet.

Idag åkte jag iväg med grejorna till ICA och de andra hade varit så duktiga att de hade packeterat och gjort fint med lappar, här kom jag med en kylbag med vårt bakverk i och en lös kasse med påsar, etiketter, snören och penna. Jag hade tänkt att jag packeterar väl på plats och ser vad de andra har satt för priser osv. Men då kom ett litet dilemma, jag hade glömt att ta med en kniv, så jag skar rulltårtorna med en sax.

Det ska väl vara jag i ett nötskal det här!! Det var en som sa att jag skulle tänka positivt när jag skulle baka så gick det bra, men så blev det ju inte. Kanske är det sonen som får ta hem vårt som blir osålt, oätbart.

2 kommentarer:

Farida sa...

Hahaha! Jag älskar dina ärliga inlägg! Och du ger mig alltid något att le åt (eller gapskratta).
Kram på er!

Skrållan sa...

Ha ha ha har du inte gett upp det där med bakning än???? Tror inte att det blev oätbart ialla fall. Kram kram