fredag, maj 21, 2010

Firande

Vi måste även fira att vi kommit med på hundkursen, det verkar vara hårdvaluta nästan som guld idag. Anmälde mig i Januari innan de hade gjort kurserna och ändå kom vi ifrån början inte med. Men nu så!! Dottern gillar det här så vi får snällt stå på sidan.


Rätt som det är får vi bra betyg i skolan och då ska det firas. MajMaj och jag firade en fredag för 14 dagar sedan med en flaska Marinella och fruktsoda mitt på blanka eftermiddagen. Jösses! Hur ska det bli när vi gått klart skolan? Vad ska vi då hitta för anledning att fira?


8 maj var vi på dop till Aspeboda kyrka när lilla Ebba Anna Viola Lorenz skulle döpas. Den lilla är bara ca 2 månader och sov sig igenom hela dopet och fikat efteråt.

När min morfar fick höra att vi skulle till Aspeboda blev han lyrisk och sa att där härstammade hans släkt ifrån och tog efternamnet ifrån just Aspeboda (Asplin) sedan gick de till fots till Arbrå och bosatte sig där. Nu var det här någon gång under 1700-1800 talet.

Jag ska nog släktforska någongång i mitt liv och kommer fram till just den här biten.



Den här stigen brukar vi gå varje helg morgon med Sune. Mysigt! Fotot skulle man nästan kunna använda som fototapet. Man kan alltid fundera på vart stigen leder och fantisera själv.




Sune firar att det är vår. Apan han har i munnen är han rädd om, den fick han som valp av uppfödarna innan han flyttade hit till oss och den ska man ha när man sover tycker sune. Han har även en snuttefilt som han ibland bär på när han är jättetrött och ska sova.


Inga kommentarer: