tisdag, maj 18, 2010

Trött

I går efter att jag jobbat klart, åt jag en snabb lunch. Grannen MajMaj kom och vi tog oss en härligt promenad i solen. Drack sedan kaffe och surrade lite innan vi sa hejdå.

Jag högg tag i att plantera ut alla våra växter i växthuset. Gurkorna hade redan börjat att göra små gurkor och var i stort behov av att komma ut i större kärl. Jag bubbade jord och kogödsel säckar till växthuset, bar in alla tunga hinkar med nyplanterade växter och växtstöd. Kände mig riktigt nöjd efteråt.

Maken kom hem från jobbet och jag insåg att det vart brådis med att fixa mat, för sedan skulle vi iväg på hundkursen på brukshundsklubben. Stackars Sune hade varit på dagis och var trött, han gick mest som en gammal häst och åt gräs !!
Vi skulle börja kvällen med att bocka av i protokollet att vi kan ha våra hundar i bilarna och ta ut dem lugnt och sansat utan att de rusar ut ur bilen utan att man gett dem ett kommando. Sune den lilla utbrytar kungen satt i framsätet som vanligt. Hm... Ut med honom och in med honom i bagageluckan igen och började där man ska börja med att ta ut sin hund. Nu vet Sune att man inte ska hoppa ut utan att han fått ett varsegod.

Kursen håller på 2½ timme åt gången, så vi var trötta när vi kom hem vid 21.30. Gjorde oss klar för att lägga oss och maken skulle ta ut Sune en sista sväng innan han skulle sova. Jag hade lagt ut en hundpläd på sidan av en sten på tomten, den hittade Sune och lade sig där ute för att sova. Kissa hade han ingen ork till den här kvällen, han var alldeles utmattad.

Jag somnade omgående men vaknade 00:23. Suck ! Hade sådan fruktansvärd värk i höger axel att jag höll på att bli tokig, nu är det andra gången på kort tid jag får detta. Måste vara någon form av muskelinflammation. Stökade runt i sängen med att vända på kuddarna, lägga mig på olika sidor, puffa till täcket och vända på det. Efter en timma gav jag upp. Klev upp, åt en banan, tog en värktablett, petade lite med tops i öronen (skööönt) somnade igen vid 02 tiden.

Men i morse var jag seg och trött. Då skulle jag iväg på brandutbildning. Först en timma teori sedan en timma praktik ute på sävstaås med att släcka bränder på dockor och krypa i en rökfylld kontainer och släcka en sk. lägenhetsbrand där inne med vattenspruta. Det var kul och nyttigt, jag hade faktiskt gruvat mig för det här, jag är jätterädd för bränder.

Åkte hem och bytte om kläder, hann få i mig en kopp kaffe och sedan var det till att åka iväg på utvecklingssamtal med sonen. Puh! Varje vecka när vi har hemstudier har jag lyckats boka upp hela min tid med sådant som jag inte kan när det är skoldagar och arbetsdagar och det ramlar på må jag säga... tandläkare, personalmöten, utbildningar, föräldramöten, utvecklingssamtal, kurser m.m.

Gissa om jag längtar till semester.

1 kommentar:

Skrållan sa...

Vilken tur att semestern närmar sig med stormsteg =)
Snart kan vi glida runt om det bara finns tid. Men jag hoppas att det lugnar ner sig efter balen och studenten.
Stackars lilla Sune som jobbar så hårt. Det känner på att både vara på hunddagis och sen hundkurs. Men sjutton så roligt det är sen när man märker vad de har lärt sig mycket.
Kramar