söndag, maj 16, 2010

TO DO - Lista

Jag satte mig ner en kväll och gjorde en to do - lista. En lista över saker som ska åtgärdas i hemmet eller på tomten. Hjälp ! Listan blev så lång undrar om sommaren kommer att räcka till, till allt som jag skrivit.

Listan innehåller bla.
* måla om vita utemöbelgruppen
* måla om garage dörr
* måla om stall, garage
* måla om en soffa
* städa vindarna
* måla pallkragarna som vi oldar i, så att de blir snygga att titta på
* städa ur källaren för att påbörja byggnation av nytt badrum
* städa ur kyl och frys som ropar efter att man ska göra slut på alla slattarna man har i varje burk eller påse där i och torka ur
* putsa fönster
* byta gardiner
m.m.
Usch listan var ännu längre men det var ett smakprov av den.

Maken som sa att han tyckte att han hade mycket som hängde över honom här hemma och det var inte samma saker som jag hade på to do listan inte utan det var att skruva bil min andra röda bil. Jag köpte en precis likadan röd fast denna har en V6, fast den är röd och fin men växellådan ska bytas, så jag köpte en sådan också :-) . Just nu är bilen tippad i en bilvagga och hänger där så fint så.

Vi köpte och fick hem 12 kubik ved som vi har hållit på med nu och det går undan, för vi gjorde 6 kubik på en dag och jag t o m körde nya motorsågen, den var himla lätt att hålla i och köra, den andra var så tung. Men hjälps man åt så går allt mycket fortare och man kan sedan klappa sig för bröstet och säga att man varit duktig för veden värmer flera gånger om. Dels när man hugger den, sedan när man kapar och klyver den och till sist värmer den huset så vi som bor där blir varma och goa.

3 kommentarer:

Farida sa...

Den är bra den där veden! ;) Får gå kurs hos er hur man gör kanske? Vi har stora funderingar på att köpa hus...

MammaKarin sa...

Svar till Farida. Kul att ni söker hus, du gillar ju att påta lite i trädgården också.

MammaKarin sa...

Svar till Farida. Kul att ni söker hus, du gillar ju att påta lite i trädgården också.