torsdag, mars 17, 2011

Kind of stupid eller???

Har idag varit iväg på ett seminarium om mindfulness, där man ska leva och vara i nu tid med full närvaro i tankar och känslor.

Mitt hela jag blev blev repad som en LP skiva efter de 10 första minutrarna när hon stod där framme och sa att vi också skulle göra övningar. Jag gillar inte övningar för det skriker i hela min kropp att jag inte vill göra det här och nu, sedan var nog största koncentrationen borta för min del. Dessutom blundar jag inte i okänt sällskap, no way!!

När vi gjorde övningarna så lyssnar jag på vad hon säger när vi sitter där med slutna ögon om att man ska andas in genom näsan känna att man är på nästippen ( -va är jag där? Ja jag sitter ju där som en fet tingeling i min randiga tröja och med armarna i kors och väntar på nästa instruktion)
Man kommer in genom näshålan och sätter sig där en stund ( - Ja ha ja ! Här var fan i mig fullt med hår, här skulle behövas en machete för att få sig en plats att sitta på)

Känner du att du vadrar ner mot svalget ( - näe känner inte ett skit, sorry jag försöker)

Känn efter längs med ryggraden, hur det känns (- det gör skapligt ont för stolen är så dåligt, annars skulle jag nog vela haft mig en kopp kaffe)

Vi vadrar upp igen mot tungan för att känna på smakerna ( - känner inget, inte ens en rest av kaffet från i förmiddags, suck förresten vad ska jag känna?)

Andas in och känn hur luften du andas in känns och andas ut och känn efter hur den känns ( - Känns vaddå?? Jag putar med läppen och känner igen skillnad alls och framför allt vart ska det kännas)

Ja, jag säger då det. Är jag fullärd? Nä jag fattar nada, noll, zero utav det här och det värsta av allt är att biljetten kostade 450 kronor och jag fick inget kaffe. Frukt och en liten mugg som typ det är hos tandläkaren att dricka vatten ur. Hon hade även en cd skiva hon sålde om fler övningar och det fanns en övning med kaffe och varma drycker. Säger du nu !! Den övningen kan jag nog hänga med i.

Middagen intogs på Spicy Cow och där flödade smakerna fritt. Tjing! Nu ska här åkas iväg för en lektion i stickning. Jag har maskat av på fel ställe, så jag får nog bakläxa i kväll. Om man säger så här, så var väl inte tanke och handling synkad när jag gjorde felet.

1 kommentar:

krickelin sa...

MÄH! Syster Yster!!! Måste jag komma hem och lära dig att släppa omvärlden och bara vara i nuet???!!! Det är jag ganska KUNG på... he he.. Säg till när vi har lektion!