torsdag, mars 03, 2011

Solig och härlig dag

Min arbetsgivare bjöd de handikappade på en provdag med sitski slalom i Bolle. Det var två styckena den här dagen som skulle prova på. Och jag kan tala om att det gick hem.

Och vilket väder de sedan fick, helt underbart. Solen tog bra igår och det kändes igår kväll. Ögonen sved och lite fin färg i ansiktet fick man.

På kvällen var det dags för mig att vara med nybörjarna och sticka. Kul, jag har längtat. Jag har hittat ett bra mönster på ett par tossor som jag ska försöka mig på att göra. Jag stickar lite väl hårt kanske och det blir bra med tanke på det golvdrag som vi har. Stickar jag lite längre strumpor kan man använda dem som gummistövlar, bra va!

Det var roligt att sitta där runt bordet för det var någon hojtade att hon bara hade 4 stickor och man ska ha 5, bordsgrannen hade då minsanna lyckats sno åt sig en sticka för mycket och satt där med 6 styckena. Det plingade titt som tätt på golvet då strumpstickorna föll i golvet. Det blev mycket skratt i allafall. Bild blir det senare när jag fått ihop en tossa. Och när det blir vet man aldrig. Men det är roligt.



1 kommentar:

krickelin sa...

jag bokar ett par "toss-stövlar" på studs!!! Låter ju snyggt som attan!!! =D