lördag, mars 05, 2011

Ont

Jag var ju till tandläkaren i tisdags morse och då hade jag bara pyttelite tandsten på två visdomständer som hon tog bort. Nu har jag fått jordens tandköttsinflammation längst bak i munnen. Det ilar och värker ifrån örat och ned på halsen, så att jag håller på att bli tokig. Lever på alvedon för att uthärda. Gurglar munnen mellan varje måltid för att lindra och försöka bli bättre för jag är svälld att det inte går att få in någon tandborste där. Hoppas det vänder..

Dottern var dålig förra helgen hon var hemma i förkylning och hosta, nu är hostan värre och hon hade velat komma hem redan på torsdag, men både jag och maken jobbade kväll så hon fick vänta tills fredag morgon för att ta tåget hem. Hämtade henne på station när jag själv kom till Bollnäs sedan jag slutat mitt skift och sedan sov hon nästan i 24 timmar. Var upp och fick säga till att hon skulle äta. Typiskt nu när det är sportlov. Har varit på apoteket och införskaffat lite medicament mot det mesta, hoppas jag det vänder. Har hört henne hosta från övervåningen hela natten.

Synd att det blåser så in i norden idag, annars hade det varit en kanon härlig dag att vistas ute i solen. Jag har fått lite gjort inne i stället med att lägga in ren tvätt i garderober och lådor och dammsugit av. Hämtat nya krukor ifrån boden till omplantering av pelargonierna och för gurk och tomatfrö såning som ska bli till veckan hade jag tänkt.

1 kommentar:

krickelin sa...

nä men fy bubblan! Hatar tandvärk! Hoppas du blir bra SNABBT!! =( kram // jr