tisdag, mars 15, 2011

Längtar till våren

I förmiddags när jag kom hem från jobbet så upptäckte jag en gigantisk ishög ute på gården. Och det var en vacker hög inuti uterummet också. Suck!! Blir det aldrig något slut på göromål på huset, det blir något nytt man ska brottas med. Vi har täckt med en plåtbit över nu så får vi lägga om hela taket till våren. Tur att vi inte hade hunnit att sätta in innertaket som vi hade tänkt göra i höstas innan vi lagade vattenskadan.
Skottat i snöresterna som var kvar. De stora bitarna bar vi ut för hand.

I fredags fick jag för mig att jag skulle iväg och klippa mig och köpa en present åt maken på förmiddagen för att sedan kunna vara ute i det fina vädret. Men bilen hade annat i sikte, den låste in min handväska och nyckelknippa som jag slängt in på förarstolen.


Jag skulle sopa av snön på bilen så hörde jag ett klick och så var mina grejor inlåsta och jag var utlåst ifrån både bil och hus.

Kastade snöbollar på dotterns sovrums fönster för att hon skulle öppna de trötta tonårsögonen och öppna åt sin mor, men jag kan tala om att det tog åtskilliga snöbollar och en hel fasad full med snö kluttar efter mig. Efter nästan 20 minuter började mina fingrar att bli kalla och röda och äntligen vaknade törnrosa där uppe. Skam den som ger sig, bil eländet ska ut på vägen och åka, så jag tog reservnyckeln och åkte iväg för att få mina ärenden uträttade.

Inga kommentarer: