tisdag, mars 13, 2012

Blandad kompott

Årets första fröer är sådda. Gurka, tomater, tagetes. Jag har längtat efter den här tiden att se fröer och buskar gro samt brista ut i knopp.


Jag och dottern tog en promenad i halkan, efteråt lade vi oss i en varsin däckstol och lyssnade på en ljudbok med Keppler. Så himla skönt var det att jag slumrade till.


Sportlovsmys hos  fd dagmamman. Jag tog med mig min 18 åring på denna dagen. Korv och hamburgare grillades, lekar anordnades för barnen.


När vi var trötta på att vara ute, gick vi in och fikade tårtor och semlor. Tårtorna var det en som hade med sig och bjöd på pg a att han fyllde år. Semlorna hade dagmammans syster gjort. Allt var sååå gott.


Jag och dottern tog skogspromenader under sportlovet om dagarna. Det var blankis på skogskvägarna så skogen var torr och bra att strosa runt i. Tittade på vindfällen och roliga träd.


Tonårs träd, fullt med finnar.


1 kommentar:

krickelin sa...

"tog med 18-åringen till f.d. dagmamman"... ja.. det var ett tag sedan!!! ;-P Snart är hon ikapp sin gamla moster den "lilla lortungen" - hon som blev en svan!!! =D
Avis på ert uterum - vill också ha!!!! Micke måste komma hit och bygga ett åt oss också!!! =D