tisdag, mars 20, 2012

Listor



Jag är beroende av listor  "to do listor". Knäppt va!! Och dessutom, om jag har klottrat för mycket på den så skrivs den om snyggt och prydligt.

Idag har jag hunnit med mer än vad jag skrivit upp som mål för dagen.

  • Vattna blommorna
  • Plantera ut mer pelargonsticklingar
  • Ta reda på all ren tvätt som finns nere i tvättstugan
Det bästa av allt är att jag hann gå 1 längre promenad med maken och hunden på morgonen och därefter en ytterligare promenad med makens syster,barn och hund på eftermiddagen.

Jag har dammsugit av i hela huset och torkat golven samt varit iväg och handlat mat och hundmat. Bäddat rent i sängen. Sorterat in papper i pärmarna och snyggat till på skrivbordet.

Tänk vilka fynd man hittar när man storstädar. 2 paket som 2 barn väntar på och som jag hade förlagt i huset har återfunnits i min garderob. Jag hade förlagt fläskfilén för någon vecka sedan och den samt en del frysvaror som skulle ha varit in i frysen hade jag lagt i matkällaren. Tur att jag hittade dem efter 1½ dyng innan de började att ruttna. Däremot så blev det bråttom att göra 4 olika maträtter med varorna, därefter ned i frysen med dem.

Ibland på natten kan jag komma på en massa saker och tänker, att det ska jag komma ihåg när jag vaknar och att det kan vara viktigt att göra eller en bra sak att köpa. När då morgondagen gryr så kommer jag absolut inte ihåg vad jag tyckte vad tusan som var så viktigt i går natt. Får nog lägga papper och penna bredvid sängen, eller så ska man inte lägga ned så mycket energi i hjärnan med sådant som inte är livsviktigt. Det "pluppar" upp förr eller senare iallafall.

Inga kommentarer: