måndag, mars 05, 2012

Kidnappad

I fredags fm kom jag hem från mitt jobb. Jag tog mig en stilla tur till Röda Korset för att kika om jag kunde göra något fynd. Maken ringde och frågade vart jag var. Jag ska bara handla mat så kommer jag hem sa jag, men han skulle med och handla mat. OK, åkte hem för det blev inget fynd på Röda Korset idag.

Vi handlade mat på mataffären, frön och jord på Mobackes vilka vi planterade omgående. Maken sa att det skulle vara klart till 16 tiden. Det var då ett nedrans tjat om klockan 16. Vi ska ju inte hämta dottern på tåget förrän vid 19??

När vi planterat klart, jag hade dammsugit av och diskat färdigt sa maken att det var nog bäst att jag bytte om till något finare. - vaddå finare?? Jeans och tröja, duger inte det? - skyll dig själv, sa han nu har jag varnat dig så du inte hetsar runt som du brukar göra när du är sent ute eller fel klädd... Äh tänkte jag, litar inte på honom för jag har blivit lurad förr.

Jag gick i stället och knäppte på datorn och då ropade han att jag skulle titta ut. Där stod mina två arbetskollegor med 2 pappbagar med Marilyn Monroe. - Vad gör ni här och nu? Sa jag.

Jag är också kidnappad så den äldre av kollegorna. I bagen fanns 2 cider, 1 halv liters vin flaska, 1 vinglas i plast, 1 medelstor chipspåse och 1 medelstor ostkrokspåse. 1 timmes snaskätande och drickande blev det här, sedan bar det iväg till Bollnäs och vi hamnade på bowlinghallen. Eftersom det var bandy här i Bollnäs så var det folktomt på bowlingen, men vad gjorde det, vi hade kul ändå.

Jaha vad ska vi göra nu i 20 minuter sa chauffören. Vi två andra såg ut som frågetecken. Raggarrunda och lite små drickande i bilen blev det. Hamnade sedan på Spicey Cow där vi åt gott käk och drack gott vin. MUMS!!

Vi hjälpte till att stänga restaurangen vid 22 tiden, sedan åkte vi hem till chaufförens lägenhet för efterfest får vi väl kalla det för. Vi hade ju vinflaskorna kvar att dricka. Tiden gick fort och plötsligt var klockan närmare 03:00 då vi bröt upp. Jag skulle till Granbo och den andra kollegan skulle till Alfta och sedan skulle chauffören hem till Bollnäs. Oj ! Vad sent, men vad lyxigt att bli hämtad och hemskjutsad och inte behöva lyfta ett finger mer än att bara följa med. LYX!!

Dagen efter var men smått yrslig och trött, men vi skulle få hembesök och leverans av hundmat till Ypsilon. Bäst att borsta tänderna och ta tungskrapan och raka av vinresterna från tungan. Han var här i ca 2 timmar, lite kursgenomgång med dottern blev det också samt fika innan han for.

Jag och sonen var iväg till bowlinghallen för en 2 timmars cup som de deltog i samt att våra ungdomar använde denna tävling som en sponsor tävling till laget. Jag lämnade sonen där innan de slutade och for själv iväg för ett dygns arbete.

På söndag kväll när jag kom hem hade dottern bestämt att de var sugna på hasselbackpotatis, fläskfilé och rödvinssås. Satte på ugnen och letade febrilt efter fläskfileén som är borta. Jag har vänt upp och ner på allt annat i matväg vi ägde med hittar inte fläskfileén. Tyvärr hade jag inget mer kött i frysen så det blev till att äta färdigköpta köttbullar, potatisgratäng med rödvinssås. Inte gott med andra ord. Men klockan var redan efter 19 tiden och hungern rev i magen.

Undrar vart jag nu kommer att finna fläskfileén eller om det fått ben?

3 kommentarer:

Team Åsbacka sa...

Om inte annat läre du väl hitta den när den börjar lukta...

MammaKarin sa...

Jag hade sådan tur att jag hittade en handelskass som jag skulle varit till frysen med, men av någon okänd anledning och förvirring hamnat i matkällaren. Det blev till att laga 4 rätters mat omgående eftersom allt tinat.

MammaKarin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.