måndag, november 12, 2012

Måste göra....

Måste se över våra sorgekläder till fredagens begravning. Sonen har växt ur allt som ser någorlunda ut. Ska iväg och köpa svarta byxor till honom och skor.

Själv är jag kluven ska man bära vitt upptill eller svart? Vi är ju närmast sörjande så det borde nog vara vitt. Jag och vitt har lite otur tillsammans, men nu gäller det kyrkkaffe och landgång. Men alltid så trillar det ner något på mina kläder vilket är ett stort dilemma. Ju mer jag försöker att äta och dricka fint så spiller jag destomer.

Idag har jag och Sune gått 8 km i finvädret och det känns i min höft nu. Dessvärre har jag haft ont till och från i 1 vecka nu, hoppas det går över att det bara är något tillfälligt. Sedan har jag städat, fy tusan vad mycket damm och hundhår vi äger. Nu luktar det gott och man kan andas med gott samvete.

Igår kväll när jag slutat jobbet så satt jag och stickade framför TV´n och frågade Sune om han inte kunde hämta en toffel åt mig och det gjorde han. Först fick jag en turkos toffel och så kom han med en lila. Vad gör det att det blev lite udda färger, matte blir ju varm och go om fötterna. Härligt! Det här ska jag spinna vidare på.

Imorgon ska jag åka till syrran och Ivar. Vi ska gå och besöka öppna förskolan med Ivar. Det var länge sedan man gick och var med på sådant. Undrar om man ska ta med sig hörselkåpor, eller ta små gula öronproppar och stoppa i om det blir för mycket för min gamla hjärna.

1 kommentar:

krickelin sa...

ja det blev ju ingen öppna förskolan, vi tar det nästa gång. den startar vid halv nio, sångstund vid halv elva tror jag =)