torsdag, november 22, 2012

Skogen






 
 
När jag vinner miljoner ska jag införskaffa mig en värsting kamera och kurs att fota, det är något jag älskar att jag göra. Fick en kamera av maken när jag fyllde 40 en coolpix men den var ett riktigt måndags exemplar, äter batterier och dåliga foton. Sedan började den att skjuta ut de uppladdningsbara batterierna som projektiler. Några ligger i Turkiet i sanden som vi inte hittade något mer och de ska laddas var och varannan dag, inget för mig.
 
Jag har i och för sig en systemkamera som är väldigt fin, tyvärr ingen digital. Tänk förr när man skulle skicka iväg sin rulle för framkallning. Man väntade och längtade efter kortet tills de damp ner i brevlådan, då slet man upp plasten och fort ögna igenom högen och kunde konstatera att endast hälften klarade gallringen med ett granskande öga.
 
Jag är ju som sagt beroende av listor och på min miljon lista står nu först ett våffeljärn. Hm hur täntke jag då?  När jag skrev min miljonlista var vår diskmaskin trasig och där först har jag skrivit ett våffeljärn. Men det måste ju står kvar för jag har ju inte vunnit någon miljon än.

Inga kommentarer: