fredag, november 30, 2012

Och så kom....

Snön, massor med snö.

Lugn i stormen vill jag säga, jag börjar bli till åren och måste vänja mig med saker och ting innan jag utsätts för dem och ska det bara kräksnöa på det här viset hinner jag inte med och bara gruvar mig när jag ska ut i trafiken.

Hade jag följt mina vackra listor så hade jag handlat igår när jag slutat jobbet, men det sparade jag till idag trots att jag visste att vädret skulle bli sämre. Ja ja, bara att bita i det sura äpplet och fixa det som fixas kan. Dottern ska ändå hem om nu tåget går som det ska. Tycker att jag inte sett ett tåg susa förbi oss på ett bra tag om jag tänker efter. Vi får väl se.

I morgon ska jag och makens syster till Hudik på hundutställning i detta oväder och vara ute på E4 och köra bland alla dårar som inte kan hantera vinterväglag eller hålla avstånd osv. Håller tummarna att det ska gå bra i allafall både att komma dit och hem samt på utställningen.

Nu går jag ut och hugger tag i skottningen, det är rätt så skönt ändå om man är bra klädd. Hundarna kommer att ha kul att hoppa i snön. Ikväll myser vi framför brasan och tittar på TV.

Inga kommentarer: