lördag, september 30, 2006

Tävling


I fredagskväll så påpekade dottern än en gång ( måste jag erkänna) att hon önskade delta på tävlingen som skulle gå av stapeln imorse.

Jag har halat lite på detta pga jag hade inte någon bil hemma med drag på. Nä nu ljuger jag lite för jag hade opeln hemma och den har ju drag. Undrar vad en Opel Corsa 1,3 GT får dra för sorts släp ? Skottkärran ! Hur som helst hade min släkting lämnat sin bil här så vi frågade om vi fick använda den. Det blev en ritt i paddocken för att få min godkännande att hon klarade av min häst. Vilket hon gjorde utan problem. Hem till stallet i mörkret och sätta igång med tvätt av hästen, utrustningen skulle göras ren och vojlock skulle bytas m.m.

I morse så klev jag upp och matade hästarna lindade av lindorna och tog av täcket och där under fanns en svart mycket vackert glänsande häst som skulle ut på tävling. Han undrade nog igår vad vi höll på med för sorts stor rengöring.

Lastade hästen och tog oss till tävlingsplatsen för att efteranmäla oss. Vi började med en låg runda för att värma upp och känna hur hästen var inför dagen. Mycket bra visade sig.

När det var dax för dottern att komma in på tävlingsbanan stod jag och skakade, ont i magen och torr i munnen. Nu förstår jag mamma och pappa hur ni har haft det i alla år som jag och syrran har flängt runt på tävlingar. Omgång 50 cm gick över förväntan, det blev en felfri runda med rosett och en godisklubba.

- En klass till, mamma sa dottern. Upp med plånboken igen och ut med 40 kr igen. Nästa omgång 60 cm, gick också felfritt och jag stod med samma känsla igen inte undra på att vissa foton blev suddiga.

- En klass till mamma, hörde jag åter igen och upp med plånboken och ut med 40 kr. Denna gång var det 70 cm. Hästen gick kanon bra och tyvärr blev sista hindret en rivning och det slutade med 4 fel.

- En klass till mamma. - Nä nu får det räcka för idag, utropade jag. Nu har vi uträttat mer väl och känner oss helnöjda. Malliga med prisrosetterna i vindrutan åkte vi hem för att sköta om honom.

2 kommentarer:

krickelin sa...

åh vad duktiga dom är!!!! *mallig moster*

Anonym sa...

Maria Gretzer, Linda Heed , Malin Bayard släng er i väggen för nu kommer mosters och min dotter.

Hello Europe, here we come !! Nä Söderala blir det nog sedan för oss till helgen. Vi börjar där.